Online markedsføring med Google+

google plus

Online markedsføring med Google+.

Google er en markedsleder på nett og med det sosiale nettverket Google+ kan du profilere din nettside, markedsføre dine produkter og tjene penger på internett. Googles sosiale nettverk lar deg nå ut til flere og drive effektiv markedsføring med Google+ merket.

Les tips om hvordan du setter opp en Google+ side, hvordan Google+ sider tilpasses og hvordan man kan bruke Google+ i online markedsføring.

Først må du opprette en personlig Google+ profil, deretter oppretter du en +-side for din bedrift eller hjemmeside. Bedriftens eller nettsidens tilstedeværelse på Google+ begynner med en Google+ side. Du må ha en personlig profil for å kunne opptre som eier av en bedriftsside på Google+.

Når du er pålogget, oppretter du en Google+ side ved å klikke på Sider-ikonet til venstre i den personlige Google+ profilen din. Når du har gjort det, bør du tilpasse Google+ siden din og få en egendefinert nettadresse for profilen.

Tilpass din Google+ side

Få kundene dine til å engasjere seg i virksomheten din ved å tilpasse Google+ sidens profil med disse stegene: last opp et profilbilde (250 x 250 pixler) og laster opp et forsidebilde (940 x 180).

I Google+ sden sin info-del bør du legge til nyttig informasjon, for eksempel nettadressen til bedriften, kontaktinformasjon og åpningstider. Det er viktig å inkludere relevente søkeord og linker i menyen om bedriften eller nettsiden. Du kan også kjøpe Google+ følgere.

I menyen med bilder og videoer bør du laste opp minst fem bilder som viser hva virksomheten din handler om, last gjerne opp en YouTube-video om bedriften har det.

Du bør også bekrefte din Google+ side. Bekreftelse er viktig fordi det sikrer den offisielle identiteten din på Google og gir tilgang til viktige funksjoner, for eksempel synlighet i Google-søk, sosiale tillegg og egendefinerte nettadresser.

Online markedsføring med Google+

Google+ lar deg enkelt gruppere fans i kretser slik at du bedre kan kommunisere med målgruppen din, dette gjør du med å skrive innlegg, deling av bilder og arrangere eventer. Slå på sosiale tillegg for å øke effekten av AdWords og få hentet opp anbefalinger av nettsiden din.

Oppmuntre kundene dine til å anbefale bedriften din og produktene dine ved å gi dem mulighet til å dele innholdet på Google+. Besøkende kan anbefale innholdet ditt i Google Søk og dele det på Google+ med ett klikk. I tillegg til å bruke Google+-merket på nettstedet ditt kan du også bruke det på bloggen din og andre sosiale profiler. Du kan også markedsføre firmaet eller hjemmesiden med f.eks. Facebook og Twitter.

Mål effekten av Google+

Google Analytics gir deg mulighet til å få rapporter om sosiale medier, konverteringsrapporten i Google Analytics tallfester verdien av markedsføring via sosiale medier. Rapporten viser konverterings- frekvensene og pengeverdien av konverteringer fra de ulike sosiale nettverkene.