Online markedsfĂžring med Google+

google plus

Online markedsfĂžring med Google+.

Google er en markedsleder pÄ nett og med det sosiale nettverket Google+ kan du profilere din nettside, markedsfÞre dine produkter og tjene penger pÄ internett. Googles sosiale nettverk lar deg nÄ ut til flere og drive effektiv markedsfÞring med Google+ merket.

Les tips om hvordan du setter opp en Google+ side, hvordan Google+ sider tilpasses og hvordan man kan bruke Google+ i online markedsfĂžring.

FÞrst mÄ du opprette en personlig Google+ profil, deretter oppretter du en +-side for din bedrift eller hjemmeside. Bedriftens eller nettsidens tilstedevÊrelse pÄ Google+ begynner med en Google+ side. Du mÄ ha en personlig profil for Ä kunne opptre som eier av en bedriftsside pÄ Google+.

NÄr du er pÄlogget, oppretter du en Google+ side ved Ä klikke pÄ Sider-ikonet til venstre i den personlige Google+ profilen din. NÄr du har gjort det, bÞr du tilpasse Google+ siden din og fÄ en egendefinert nettadresse for profilen.

Tilpass din Google+ side

FĂ„ kundene dine til Ă„ engasjere seg i virksomheten din ved Ă„ tilpasse Google+ sidens profil med disse stegene: last opp et profilbilde (250 x 250 pixler) og laster opp et forsidebilde (940 x 180).

I Google+ sden sin info-del bÞr du legge til nyttig informasjon, for eksempel nettadressen til bedriften, kontaktinformasjon og Äpningstider. Det er viktig Ä inkludere relevente sÞkeord og linker i menyen om bedriften eller nettsiden. Du kan ogsÄ kjÞpe Google+ fÞlgere.

I menyen med bilder og videoer bĂžr du laste opp minst fem bilder som viser hva virksomheten din handler om, last gjerne opp en YouTube-video om bedriften har det.

Du bÞr ogsÄ bekrefte din Google+ side. Bekreftelse er viktig fordi det sikrer den offisielle identiteten din pÄ Google og gir tilgang til viktige funksjoner, for eksempel synlighet i Google-sÞk, sosiale tillegg og egendefinerte nettadresser.

Online markedsfĂžring med Google+

Google+ lar deg enkelt gruppere fans i kretser slik at du bedre kan kommunisere med mÄlgruppen din, dette gjÞr du med Ä skrive innlegg, deling av bilder og arrangere eventer. SlÄ pÄ sosiale tillegg for Ä Þke effekten av AdWords og fÄ hentet opp anbefalinger av nettsiden din.

Oppmuntre kundene dine til Ä anbefale bedriften din og produktene dine ved Ä gi dem mulighet til Ä dele innholdet pÄ Google+. BesÞkende kan anbefale innholdet ditt i Google SÞk og dele det pÄ Google+ med ett klikk. I tillegg til Ä bruke Google+-merket pÄ nettstedet ditt kan du ogsÄ bruke det pÄ bloggen din og andre sosiale profiler. Du kan ogsÄ markedsfÞre firmaet eller hjemmesiden med f.eks. Facebook og Twitter.

MĂ„l effekten av Google+

Google Analytics gir deg mulighet til Ä fÄ rapporter om sosiale medier, konverteringsrapporten i Google Analytics tallfester verdien av markedsfÞring via sosiale medier. Rapporten viser konverterings- frekvensene og pengeverdien av konverteringer fra de ulike sosiale nettverkene.