Tips for markedsføring på Vine

vine

Markedsføring med Vine.

Vine er en mobil app som eies av Twitter som gjør det mulig for brukerne å opprette og publisere korte videoklipp. Tjenesten ble introdusert med en maksimal klipplengde på seks sekunder og kan deles med andre Vine brukere eller på sosiale nettverkstjenester som Twitter (som kjøpte Vine i oktober 2012) og Facebook. Vine appen er tilgjengelig for iOS-enheter, Android og Windows Phone.

Vine er tilpasset mobile nettverk og gjør det mulig med video interaksjon mellom brukerne og publikum. Vine videosnutter publisert av merkevarer deles flere ganger mer enn andre videoer på nettet så det komersielle potensialet er stort. Det er egentlig en trade- off, fordi Vine er fokusert på underholdning og kreativitet så vel som publikum.

Gode Vine videoer kan få svært mange «likes» og bli delt til store målgrupper raskt.

Slik bruker du Vine
Om bedriften ikke allerede er på Vine, så har du fremgangsmåten for å bruke Vine i fem enkle trinn her:

  • Last ned Vine app for Android-telefon, iPhone, iPod Touch eller iPad.
  • Sett opp en Vine konto på din Twitter-profil.
  • Endre din Facebook-konto slik at du kan dele videoer.
  • Bruk videokameraet ikonet for å spille inn videoer.
  • Når du har spilt inn videoen, klikker du på Fortsett for å dele den på Vine, Twitter og Facebook.

Tips for markedsføring med Vine
Folk vil at videoer skal være nyttige og underholdende, og de ønsker å vite hvordan du imøtekommer deres interesser. Her er noen grunnleggende tips for markedsføring med Vine:

Tenk nettsamfunn.
Engasjer og delta ofte.
Vær kreativ og gi nytteverdi.

Prøv en «how-to» eller demo av produktet – eller presenter noe interessant relatert til bedriften, merkevaren eller folk som jobber i bedriften. Morsomme, rørende og inspirerende Vine klipp kan gi deg  mange følgere. Du kan også kjøpe Vine følgere.

Prøv også å være autentisk, ikke prøv for hardt å selge dine produkter her. Vis frem hva produktet eller bedriften står for.

Republished by Blog Post Promoter